Bendrijos steigimas - geriausias būdas pradėti renovaciją
Įsibėgėjant daugiabučių renovacijai, Aplinkos ministerija sulaukia vis daugiau gyventojų klausimų, nežinančių, nuo ko pradėti apleisto daugiaubučio renovacijos procesą.
„Kaip teatras prasideda nuo drabužinės, taip namas nuo laiptinės. Jeigu ji netvarkinga, apleista, net ir puikiausiai įrengtas butas netenka dalies savo vertės. Jau nekalbant apie namo „kiaurumą“, šildymo sistemos, elektros instaliacijos ir kitos įrangos būklę. Kas viskuo turi pasirūpinti? Žinoma, tik patys savininkai. Patirtis rodo, kad geriausias būdas kolektyviai valdyti namą – įsteigta bendrija“, – sako aplinkos viceministrė Daiva Matonienė.
Iniciatyvinės grupės veiksmai
Daugiabučių savininkams nusprendus steigti bendriją pirmiausiai reikėtų surinkti iniciatyvinę grupę. Ją gali sudaryti ir vienas žmogus, tačiau geriausia, kad jai priklausytų 3–5 asmenys.
Suburta iniciatyvinė grupė visų pirma turi parengti bendrijos įstatų projektą pagal Daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme nustatytus bendrijos įstatų rengimo reikalavimus (pavyzdinius įstatus galima rasti ČIA).
Tolimesnis iniciatyvinės grupės žingnis - iki steigiamojo susirinkimo dienos sudaryti namo butų ir kitų patalpų savininkų, pritariančių bendrijos steigimui, sąrašą, kuriame turi būti pateikti šių savininkų parašai, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento numeris bei jo išdavimo data. Taip pat, nepamiršti ir apie bendrijos steigiamojo susirinkimo darbotvarkę, numatyti susirinkimo šaukimo datą.
Jeigu bendrija steigiama daugiabutyje, kurio bendrojo naudojimo objektus valdo savivaldybės paskirtas administratorius, jam būtina prieš 30 dienų iki steigiamojo susirinkimo dienos pranešti apie bendrijos steigimą ir susirinkimo datą. Administratorius turi pateikti namo butų ir kitų patalpų savininkų sąrašą su jų adresais ir namo bendrojo naudojimo objektų aprašą.
Visiems namo butų ir kitų patalpų savininkams apie organizuojamą steigiamąjį bendrijos susirinkimą, jo datą ir vietą pranešti reikia ne vėliau nei prieš 14 dienų iki jo. Kartu būtina pateikti ir bendrijos įstatų projektą.
Iniciatyvinė grupė, organizuojant steigiamąjį susirinkimą, turi paskirti pranešėją, kuris pristatytų bendrijos steigimo tikslus ir įstatų projektą, pagal numatytus reikalavimus parengti susirinkimo dalyvių sąrašą ir susirinkimo protokolą pagal aplinkos ministro patvirtintas pavyzdines formas (https://www.e-tar.lt/portal/legalAct.html?documentId=TAR.087F4749487B), parinkti kandidatus į bendrijos pirmininkus ir bendrijos valdybą, taip pat į revizijos, balsų skaičiavimo komisiją ir ginčų komisijas.
Pažymėtina, kad anksčiau bendrijos pirmininku galėdavo būti renkamas tik vienas iš būsto savininkų, o dabar jau galioja nauja įstatymo nuostata, kad juo gali tapti ir kitas žmogus, pavyzdžiui, profesionalus vadybininkas. Tokiu atveju savininkai privalo sudaryti valdybą, kuri kontroliuotų to vadybininko veiklą.
Bendrijos registravimas
Steigiamajame susirinkime priėmus sprendimą įsteigti bendriją ir patvirtinus jos įstatus, bendrijos pirmininkas šiuos įstatus ir kitus bendrijos steigimo dokumentus pateikia notarui.
Notaro patvirtintus dokumentus bendrijos pirmininkas pateikia Juridinių asmenų registrui, kuris per 20 darbo dienų privalo registruoti bendriją arba pranešti apie atsisakymą ją registruoti ir nurodyti priežastį. Bendrija laikoma įsteigta ir įgyja juridinio asmens statusą nuo įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
LR Aplinkos ministerijos informacija
Komentarai (3)
Susijusios naujienos
-
Kaip gauti paramą stogams keisti – pagrindiniai reikalavimai 2020-03-02
Kaimų gyventojai, norintys pakeisti asbestinius namų stogus, nuo kovo 2 d. galės teikti paraiškas paramai gauti pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Pagrindinės paslaugos ir kaimų atnaujinimas kaimo vietovėse“ veiklos srities „Parama investicijoms į visų rūšių mažos apimties infrastruktūrą“ veiklą „Asbestinių stogų dangos keitimas“.